Kantelpunt en die geskiedenis van die Geboorte van Venus

In die agtergrond van Sophia Kapp se jongste feministiese roman, ‘Kantelpunt’ spog Sandro Botticelli se, Geboorte van Venus, sklidery. Dié werk is in 1486 voltooi en is een van die mees gewilde werke van die Renaissance en ’n blywende simbool van vroulike genade en skoonheid. Tog is daar baie meer aan hierdie stralende werk as wat jy dalk mag weet en daarom delg ons bietjie dieper in die geskiedenis in om die volgende tien intressante feite te bestudeer.

 

Het jy geweet …

Dit is ’n vroeë kunswerk op doek gewees.

In hierdie tydperk van die vroeë renaissance was skildery op houtpanele al welbekend. Maar die gewildheid van doek was aan die toeneem, veral in vogtige streke waar hout geneig was om te skeer. Aangesien doek goedkoper as hout was, was sy waargenome status ’n bietjie laer, so dit was gereserveer vir werke wat nie vir groot openbare uitstallings bedoel was nie. Die skildery staan ​​op as die eerste werk op doek in Toscane.

Venus se naaktheid was baanbrekend.

Christelike inspirasie was dominant in die kuns van die Middeleeue, so is naaktheid selde uitgebeeld. Die opkoms van humanisme het egter tot ’n hernieude belangstelling in die mites van antieke Rome gelei, en daarmee saam ’n opstanding van naakheid.

Die geboorte van Venus beeld verskeie gode uit.

Venus, die godin van die liefde, staan ​​stil op die seeskil, wat deur Zephyr, god van die westewind geblaas word. Daar is een van die Horae, die godinne van die seisoene, gereed met ’n kappie om die pasgebore godheid te beklee.
Die vierde figuur wat deur Zephyr gedra word, is ’n Aura (nimfe van die wind) of Chloris, ’n nimf wat verband hou met lente en blom blomme soos dié wat deur die prentjie vloei.

Die geboorte van Venus was bedoel om in ‘n slaapkamer te hang.

Die werk se naaktheid neem ’n meer sensuele toon aan as jy weet dat dit eintlik was bedoel om oor ’n huweliksbed te hang. Hierdie landstreek en sy gewaagde uitbeelding het daartoe bygedra dat die Geboorte van Venus sowat 50 jaar van publieke vertoning weggeberg was.

Die geboorte van Venus het ‘n metgeselstuk.

Alhoewel dit vier jaar voor sy suster voltooi is, kan La Primavera beskou word as ’n soort opvolger van die Geboorte van Venus. Terwyl die laasgenoemde Venus se aankoms in ’n wêreld op die rand van bloeisel uitbeeld, wys die voormalige die wêreld in volle blom rondom die nou-geklede moederfiguur. Daar word gesê dat die skilderkuns bedoel was om te kommunikeer hoe “liefde oor die wreedheid oorwin.”

 

 

Dit werk is groter as wat jy sou dink.

Die Geboorte van Venus meet sowat 1.8 by 2.4 meter. Dit is bekend as die “eerste groot skilderdoek wat in Renaissance Florence geskep is.”

Die geboorte van Venus het die ‘Bonfire of the Vanities’ oorleef.

Op 7 Februarie 1497 het die Dominikaanse Vreder Girolamo, Savonarola Christene in Florence aangespoor om ’n sewe-verdiepingspaal op te rig om kuns en ander snuisterye soos spieëls, juweliersware, dobbelstene te verbrand wat geglo was om sonde te bevorder. Sommige historiese verslae beweer Botticelli was een van hierdie volgelinge wat selfs ’n paar van sy eie werke ook op die vuur gegooi het. Maar die Geboorte van Venus is gelekkig die vlamme gespaar.

Die vernis het die skildery begin verduister.

Oor die eeue het vernislakbedekkings, wat bedoel was om te verseker dat die skildery ondeursigtig bly, skade begin doen aan sommige van Botticelli se besonderhede en kleure. Maar ’n versigtige herstel en restoerasie wat in 1987 afgehandel is, het hierdie laag saggies gestroop en die ware kleure onthul wat die kunstenaar opgetower het.

Die bedoeling was moontlik om ’n ander verlore meesterstuk te vervang. 

Sommige bronne glo die Geboorte van Venus is gemodelleer na die verlore Venus Anadyomene, ’n skildery deur die antieke Griekse kunstenaar Apelles wat eens deur die Romeinse skrywer Plinius die Ouer beskryf is en slegs deur sy geskrewe rekening bekend is.

Dit het die Geboorte van Venus eeue geneem om roem te vind.

Gedurende Botticelli se lewe is sy werke dikwels oorskadu deur die kunstenaars van die Hoë Renaissance. Maar 400 jaar na die voltooiing van die Geboorte van Venus het Botticelli’s hul weg begin maak in die versamelings van Europese museums. Sy stukke het uiteindelik in die 19de eeu aansien gewen en  die Geboorte van Venus bly sy mees gewaardeerde werk bekend vandag.

Kantelpunt verskyn in Oktober by Lapa Uitgewers en is hier beskikbaar: https://lapa.co.za/kantelpunt

Los 'n boodskap

Jou epos adres sal nie gepubliseer word nie.

U mag hierdie HTML tags en eienskappe gebruik:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>